.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران
ایرنا - مازندرانی‌ها در انتخابات ۱۱ اسفند با تغییر ترکیب مجمع نمایندگان استان چینشی جدید برای وکلای خود در خانه ملت تعریف کردند که در مرحله دوم انتخابات حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ کامل می‌شود. در این نوشتار مختصری از پیشینه، مجموع آرا و گرایش سیاسی ۱۰ نماینده منتخب و چهار نامزد راه یافته به دور دوم را مرور می‌کنید.

 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای مازندرانی‌ها باز هم با تغییر در ترکیب نمایندگان همراه بود. حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر، یعنی معادل ۴۳.۵ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفری واحد شرایط رأی‌دهی در مازندران روز جمعه تعرفه‌های رأی خود را در سه هزار و ۲۱۰ شعبه ثابت و سیار سراسر استان به صندوق انداختند تا نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را انتخاب کنند.

۳۳۲ نامزد در ۹ حوزه انتخابیه مازندران برای تصاحب ۱۲ کرسی نمایندگی این استان با هم رقابت داشتند که نتیجه این رقابت در هشت حوزه انتخابیه با رأی مردم مشخص شد و ۱۰ نامزد به عنوان پیروزهای انتخابات مجوز حضور در بهارستان را کسب کردند. در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن آراءِ ۲ نامزد برتر، چهار نامزد به مرحله دوم انتخابات رفتند و باید اردیبهشت ۱۴۰۳ در رقابت نهایی برای کسب یکی از ۲ کرسی این حوزه انتخابیه شرکت کنند.

از ۱۰ نفری که در انتخابات ۱۱ اسفند به عنوان نمایندگان مازندران انتخاب شدند، پنج نفرشان نماینده مردم استان در مجلس یازدهم بودند و توانستند کرسی خود را حفظ کنند. پنج نفر نیز چهره‌های جدید مجمع نمایندگان استان در دوره دوازدهم هستند که از این پنج نفر یک نفر پیشینه حضور در مجلس را دارد و چهار نفر هم برای نخستین بار راهیابی به خانه ملت را تجربه می‌کنند.

در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی نیز چهار نفر به مرحله دوم انتخابات رسیده‌اند که یک نفرشان تجربه ۲ دوره نمایندگی مجلس را دارد و در مجلس یازدهم نیز حضور داشت و سه نفر دیگر نخستین تجربه انتخاباتی‌شان را ثبت کرده‌اند.

در این نوشتار مختصری از پیشینه، گرایش سیاسی، آمارهای انتخاباتی و برخی داده‌های اصلی و فرعی ۱۰ نماینده منتخب و چهار نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم گردآوری شده است.

حوزه انتخابیه ساری و میاندورود

عالیه زمانی کیاسری - منتخب اول

گرایش سیاسی: مستقل

سن: ۵۳ سال

مدرک تحصیلی: دکترای پزشکی عمومی و متخصص بیهوشی

تعداد آرا: ۵۵ هزار و ۴۳۲ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۸۶ هزار و ۱۰۵ رأی

درصد آرا: ۲۹.۷ درصد

حضور در مجلس: نخستین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۶۳ نفر

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

نخستین زن راه یافته به مجلس شورای اسلامی از مازندران که با ۵۵ هزار و ۴۳۲ رأی به عنوان منتخب نخست مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود راهی بهارستان شد، سومین دوره است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کند.

زمانی کیاسری در حوزه گرایش‌های سیاسی چهره‌ای مستقل به شمار می‌آید. او پزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و در پیشینه فعالیت‌های شغلی‌اش عناوینی همچون ریاست مرکز آموزشی و درمانی حضرت فاطمه الزهرا(س) ساری، ریاست دانشکده پیراپزشکی، ریاست بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و اقدامات اجتماعی و خیریه در حوزه سلامت دیده می‌شود.

او در انتخابات مجلس دهم حدود ۲۰ هزار کسب کرده بود. سال ۱۳۹۸ و در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعداد آراءِ او بیش از ۲ برابر افزایش یافت و به ۴۱ هزار و ۷۷۶ رأی رسید. زمانی کیاسری با نفر دوم انتخابات یعنی علی بابایی کارنامی فقط ۲۵۰ رأی فاصله داشت و از راهیابی به مجلس یازدهم بازماند. اما در انتخابات مجلس دوازدهم با ادامه روند جذب طرفدارانش طی سه دوره انتخابات، توانست رأی اول حوزه انتخابیه ساری و میاندورود را کسب کند و راهی مجلس شود. زمانی کیاسری با توجه به تخصص و پیشینه‌اش احتمالا به عضویت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در می‌آید.

 

*******************************

حوزه انتخابیه ساری و میاندورود

علی بابایی کارنامی – منتخب دوم

گرایش سیاسی: اصول‌گرا

 

سن: ۵۱ سال

مدرک تحصیلی: دکترای اقتصاد بین‌الملل

تعداد آرا: ۵۰ هزار و ۳۱۷ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۸۶هزار و ۱۰۵ رأی

درصد آرا: ۲۷ درصد

حضور در مجلس: دومین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۶۳ نفر

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

نماینده اصولگرای مرکز استان در مجلس یازدهم و نفر دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود متولد ۱۳۵۱ است.

حضورش در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی از دوره دهم آغاز شد. در انتخابات مجلس دهم با ۳۲ هزار و ۶۸۲ رأی در رتبه پنجم نامزدها قرار گرفت. اما در انتخابات مجلس یازدهم با ۴۲ هزار و ۲۶ رأی که فقط ۲۵۰ رأی بیشتر از آراءِ عالیه زمانی کیاسری بود منتخب دوم مردم ساری و میاندورود شد و به مجلس رسید. ۱۱ اسفند و در انتخابات مجلس دوازدهم نیز با ۵۰ هزار و ۳۱۷ رأی بار دیگر به عنوان منتخب دوم مردم این حوزه انتخابیه راهی مجلس شد.

بابایی کارنامی دانش‌آموخته دکترای اقتصاد بین‌الملل است و در هر چهار سال مجلس یازدهم عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بود. در سال سوم نیز به عضویت کمیسیون تلفیق در آمد.

بخشدار چهاردانگه ساری، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ساری، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در دولت دهم و مشاور وزیر کار در سوابق اجرایی این نماینده اصولگرا ثبت شده است.

 

*******************************

حوزه انتخابیه نکا، بهشهر، گلوگاه

غلامرضا شریعتی

گرایش سیاسی: اصول‌گرا

 

سن: ۵۹ سال

مدرک تحصیلی: دکترای حرفه‌ای کسب و کار

تعداد آرا: ۳۸ هزار و ۷ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۱۳ هزار و ۳۴۲ رأی

درصد آرا: ۳۳.۵ درصد

حضور در مجلس: دومین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۳۱ نفر

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

چهره اصولگرای ۵۹ ساله اهل بهشهر که با ۳۸ هزار و هفت رأی از مجموع ۱۱۳ هزار و ۳۴۲ رأی مأخوذه توانست کرسی حوزه انتخابیه شرق مازندران در مجلس دوازدهم را در اختیار بگیرد، دومین بار است که راهی مجلس می‌شود.

شریعتی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز نماینده مردم این حوزه انتخابیه بود. وی در انتخابات مجلس یازدهم ۵۷ هزار و ۹۴۵ رأی کسب کرده بود و توانست علی‌محمد شاعری نماینده دوره دهم از این حوزه انتخابیه را در انتخابات شکست دهد.

او دارای مدرک دکترای حرفه‌ای کسب و کار است و در کارنامه و پیشینه اجرایی‌اش پیش از راهیابی به مجلس یازدهم مسئولیت‌هایی همچون فرمانده سپاه بهشهر و ریاست بسیج سازندگی مازندران دیده می‌شود. او هر چهار سال مجلس یازدهم عضو کمیسیون عمران بود و احتمالا در این دوره نیز فعالیتش در همین کمیسیون را ادامه می‌دهد.

 

*******************************

حوزه انتخابیه بابل

حسن حسن‌نتاج - منتخب اول

گرایش سیاسی: اصول‌گرا

 

سن: ۵۳ سال

مدرک تحصیلی: دکترای حرفه‌ای پزشکی

تعداد آرا: ۶۹ هزار و ۷۲ رأی

مجموع آراءِ مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۵۸ هزار و ۲۹۶ رأی

درصد آرا: ۴۳.۶ درصد

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۴۹ نفر

پیشینه حضور در مجلس: نخستین دوره

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

پزشک اهل بابل علاوه بر این‌که در حوزه پزشکی چهره‌ای شناخته شده برای مردم این شهرستان است، در عرصه سیاست نیز حضوری پررنگ دارد.

متولد ۱۳۴۹ و دانش‌آموخته دکترای حرفه‌ای پزشکی عمومی است و تحصیلات حوزوی را نیز در دهه ۶۰ گذرانده است. او در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بابل نامزد شده بود و توانست با ۱۵ هزار و ۵۵۲ رأی عضو پارلمان شهری شود.

نام حسن‌نتاج پیش از انتخابات ۱۱ اسفند در فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برای مازندران قرار گرفته بود و با رأی ۶۹ هزار و ۷۲ نفر به مجلس دوازدهم راه یافت.

عضو شورای شهر بابل در دوره چهارم، مدیریت بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله روحانی بابل، مدیریت بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان امیرکلا، قائم‌مقام مدیر بیمارستان فوق تخصصی شهید بهشتی بابل، مدرس دانشگاه، عضویت در هیئت مدیره هلال احمر مازندران و پزشک معتمد سازمان حج و زیارت در کارنامه فعالیت‌های او دیده می‌شود.

 

*******************************

حوزه انتخابیه بابل

احمد فاطمی - منتخب دوم

گرایش سیاسی: اصلاح‌طلب

 

سن: ۵۱ سال

مدرک تحصیلی: دکترای حقوق بین‌الملل

تعداد آرا: ۴۰ هزار و ۹۳۸ رأی

مجموع آراءِ مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۵۸ هزار و ۲۹۶ رأی

درصد آرا: ۲۵.۸ درصد

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۴۹ نفر

پیشینه حضور در مجلس: نخستین دوره

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

منتخب دوم مردم شهرستان بابل برای حضور در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۵۱ در روستای درون‌کلای غربی شهرستان بابل متولد شد. سال ۱۳۶۹ با رتبه ۴۳ در مقطع کارشناسی رشته حقوق قضایی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد و سال ۱۳۷۴ در همین دانشگاه تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل را آغاز کرد. سپس مدرک دکترای حقوق بین‌الملل را از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران کسب کرد.

فاطمی که از چهره‌های اصلاح‌طلب عرصه سیاست شهرستان و استان به شمار می‌آید، برای حضور در رقابت انتخاباتی نهمین و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز نام‌نویسی کرده بود. اما در هر ۲ دوره صلاحیتش به تایید شورای نگهبان نرسید و نتوانست وارد چرخه رقابت انتخاباتی شود. اما برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صلاحیتش تایید شد و توانست با ۴۰ هزار و ۹۳۸ رأی به عنوان نفر دوم از حوزه انتخابیه بابل راهی بهارستان شود.

او وکیل و عضو هیئت علمی دانشگاه در گروه حقوق و بین‌الملل است و در کارنامه پیشینه فعالیت‌های شغلی و اجرایی او عناوین متعددی مانند مشاور معاونت حقوقی پارلمانی و امور دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عضو کمیته حقوق شهروندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس مجمع عالی نخبگان مازندران، عضو شورای هماهنگی مجمع عالی نخبگان ایران، رئیس اداره حقوقی دبیرخانه مرکزی تشکل‌های سیاسی-اسلامی دانشگاه آزاد ثبت شده است.

 

*******************************

حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار

علی‌اصغر باقرزاده

گرایش سیاسی: اصول‌گرا

 

سن: ۴۶ سال

مدرک تحصیلی: دکترای تخصصی پزشکی

تعداد آرا: ۴۲ هزار و ۲۸۸ رأی

مجموع آراءِ مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۶۴ هزار و ۷۴۶ رأی

درصد آرا: ۶۵.۳ درصد

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۱۷ نفر

حضور در مجلس: دومین دوره

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

منتخب مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که با ۴۲ هزار و ۲۸۸ رأی پیروز رقابت انتخاباتی شد، متولد ۱۳۵۶ و دانش‌آموخته دکتری تخصصی پزشکی و متخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

باقرزاده چهار سال پیش و در انتخابات مجلس یازدهم از ۶۴ هزار و ۲۹ رأی مأخوذه ۳۰ هزار و ۴۳۰ رأی کسب کرده بود و توانست با کنار زدن ولی‌الله نانواکناری نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم، راهی خانه ملت شود. آمارها نشان می‌دهد که تعداد آراءِ او در انتخابات ۱۱ اسفند نسبت به انتخابات مجلس یازدهم افزایش محسوسی داشته و حدود ۱۲ هزار نفر بیشتر از دوره گذشته به او رأی داده‌اند.

او در مجلس یازدهم عضو کمیسیون‌ بهداشت و درمان و کمیسیون تلفیق بود. سال نخست حضورش نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت درمان و در سال چهارم نیز نایب‌رئیس دوم این کمیسیون شد.

دبیر شورای مشورتی امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۱ کشور، مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدرس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مشاور فرهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای مشاوران دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در کارنامه باقرزاده ثبت شده است.

 

*******************************

حوزه انتخابیه آمل

رضا حاجی‌پور

گرایش سیاسی: اصول‌گرا

 

سن: ۵۵ سال

مدرک تحصیلی: دکترای مدیریت

تعداد آرا: ۲۸ هزار و ۴۱۵ رأی

مجموع آراءِ مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۰۱ هزار و ۳۵۶ رأی

درصد آرا: ۲۸ درصد

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۴۳ نفر

حضور در مجلس: دومین دوره

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

نماینده مردم آمل در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی، متولد ۱۳۴۷ در آمل و دانش‌آموخته دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی شهری است.

در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ۲۸ هزار و ۴۱۵ رأی از مجموع ۱۰۱ هزار و ۳۵۶ رأی به صندوق انداخته شده در این شهرستان برای دومین بار به عنوان منتخب مردم آمل در خانه ملت برگزیده شد.

حاجی‌پور سال ۱۳۹۸ در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و توانست با ۵۷ هزار و ۹۵۱ رأی از ۱۱۱ هزار و ۱۱۹ رأی به مجلس راه یابد و نخستین دوره حضورش در مجلس شورای اسلامی را ثبت کرد. اختلاف آمار رأی حاجی‌پور در ۲ دوره یازدهم و دوازدهم انتخابات قابل توجه است. آراءِ او در انتخابات مجلس دوازدهم نسبت به دوره گذشته ۲۹ هزار و ۵۳۶ رأی کمتر است. با این حال حاجی‌پور توانست بیشتر از یک‌پنجم مجموع آراء به صندوق ریخته شده را کسب کند و برای دومین بار راهی مجلس شود.

وی در هر چهار سال مجلس یازدهم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات بود. عضویت در فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی و سخنگویی کمیسیون آموزش و تحقیقات را نیز تجربه کرد.

شهردار منطقه ۲۲ تهران، بخشدار رودهن و آبعلی، مدیر روابط عمومی اداره کل خدمات رفاهی و اجتماعی سازمان صدا و سیما، رئیس تعاونی مسکن کارکنان سازمان صدا و سیما و رئیس شعبه و معاون اجرایی شورای حل اختلاف منطقه ۴ تهران در سوابق او دیده می‌شود.

 

*******************************

حوزه انتخابیه نور و محمودآباد

عبدالوحید فیاضی

گرایش سیاسی: اصول‌گرا

 

سن: ۵۸ سال

مدرک تحصیلی: دکترای مدیریت

تعداد آرا: ۲۳ هزار و ۲۹۰ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۷۹ هزار و ۷۵۳ رأی

درصد آرا: ۲۹.۲ درصد

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۳۰ نفر

حضور در مجلس: دومین دوره

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

عبدالوحید فیاضی چهره اصولگرای عرصه سیاست و مدیریت فرهنگی در مازندران، سال ۱۳۴۴ در روستای عباسا از توابع بخش مرکزی شهرستان نور متولد شد. او از مجموع ۷۹ هزار و ۷۵۳ رأی مردم ۲ شهرستان نور و محمودآباد در انتخابات ۱۱ اسفند توانست ۲۳ هزار و ۲۹۰ رأی معادل ۲۹.۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و برای دومین بار نماینده نور و محمودآباد در خانه ملت شود.

او در انتخابات مجلس نهم توانست با ۵۶ هزار و ۶۸۰ رأی و کسب ۴۷.۴۱ درصد مجموع آرا سرشناس‌ترین چهره پارلمانی مازندران یعنی احمد ناطق‌نوری را پس از هفت دوره حضورش در مجلس کنار بزند تا پس از حدود سه دهه نماینده دیگری از نور و محمودآباد وارد مجلس شورای اسلامی شود. در هر چهار سال حضورش در مجلس نهم نیز عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی پیش از انتخابات ۱۲ اسفند فیاضی را به عنوان نامزد مورد حمایت این ائتلاف در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد معرفی کرده بود.

فیاضی دانش‌آموخته مقطع دکترای مدیریت است و در کارنامه او عناوینی همچون مدیرکل امور اجتماعی و انتخابات استانداری در دولت نهم، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دولت دهم، مشاور وزیر آموزش و پرورش و معاون توسعه، پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی دیده می‌شود.

 

*******************************

حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت

کامران پولادی

گرایش سیاسی: مستقل

 

سن: ۵۲ سال

مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی

تعداد آرا: ۲۷ هزار و ۳۴۲ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۹۳ هزار و ۱۶۷ رأی

درصد آرا: ۲۹.۳ درصد

حضور در مجلس: نخستین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۲۵ نفر

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

چهره جدید نمایندگی از حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت اهل روستای گَویتَر از توابع شهرستان کلاردشت است. در نخستین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزد شورای زادگاهش یعنی روستای گویتر شد و در همان دوره با رأی اعضای شورای بخش کلاردشت به عضویت شورای بخش در آمد.

پولادی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت منابع انسانی است. از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ فرماندار کلاردشت بود و معاونت فرمانداری کلاردشت از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷، بخشدار مرزن‌آباد از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ و عضو شورای بخش کلاردشت نیز در پیشینه اجرایی او ثبت شده است.

پولادی در حالی توانست پیروز انتخابات مجلس دوازدهم شود که ۲ رقیب بسیار جدی برای حضور در خانه ملت داشت. رضا علیخانی معاون سابق امور عمرانی استانداری مازندران و محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم این حوزه انتخابیه در مجلس یازدهم رقبای جدی پولادی بودند و حتی در گمانه‌زنی‌ها شانس بیشتری برای این ۲ نامزد در نظر گرفته می‌شد.

اما پولادی توانست در این رقابت انتخاباتی با کسب ۲۷ هزار و ۳۴۲ رأی به عنوان منتخب مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت راهی مجلس دوازدهم شود و پس از شهید عمادالدین کریمی، ابوالحسن الله بداشتی، سید فرج‌الله افرازیده، یدالله طاهرنژاد، انوشیروان محسنی بندپی، قاسم احمدی لاشکی و محمدعلی محسنی بندپی، نام خود را به عنوان هشتمین نماینده مردم این منطقه در تاریخ مجلس شورای انتخاب ثبت کند.

 

*******************************

حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس‌آباد

سید شمس‌الدین حسینی

گرایش سیاسی: اصولگرا

 

سن: ۵۶ سال

مدرک تحصیلی: دکترای اقتصاد بین‌الملل

تعداد آرا: ۴۵ هزار و ۳۹۸ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۷۰ هزار و ۷۹۳ رأی

درصد آرا: ۶۴.۱ درصد

حضور در مجلس: دومین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۱۹ نفر

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

نماینده غربی‌ترین حوزه انتخابیه مازندران سال ۱۳۴۶ در اصفهان متولد شد، اما بزرگ شده تنکابن و اهل این شهرستان است. دانش‌آموخته مقطع دکترای اقتصاد از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است و مهم‌ترین مسئولیت اجرایی که داشت، وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت‌های نهم و دهم بود.

حسینی با کسب ۴۵ هزار و ۳۹۸ رأی از مجموع ۷۰ هزار و ۷۹۳ رأی و اختلاف حدود ۳۰ هزار رأی با نفر دوم انتخابات در حوزه رامسر، تنکابن و عباس‌آباد برای دومین بار یکی از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی را در اختیار گرفت.

سال ۱۳۹۸ در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس‌آباد نامزد حضور در مجلس شد و با کسب ۴۴ هزار و ۹۷۳ رأی برای نخستین بار به مجلس شورای اسلامی راه یافت. طی این چهار سال عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بود. همچنین در سال نخست عضو کمیسیون تلفیق و در سال سوم رئیس این کمیسیون شد.

او مرداد ۱۳۸۷ پس از استعفای داوود دانش‌جعفری از وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت سید شمس‌الدین حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کرد که با ۲۱۸ رأی موافق حسینی وزیر اقتصاد شد. او در دولت دهم نیز تا سال ۱۳۹۲ مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده داشت.

مدیرکل حوزه ریاست و بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، هماهنگ‌کننده ملی پروژه‌های دفتر عمران سازمان ملل متحد، دبیر کمیسیون‌های مشترک همکماری ایران با کشورهای کره جنوبی و مالزی در سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرکل دفتر مطالعات اقتصادی وزارت بازرگانی و نایب‌رئیس کمیته برنامه‌ریزی توسعه صادرات بخشی از سوابق مدیریتی حسینی است.

.......................................

حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی (به دور دوم کشیده شد)

کارنامه انتخاباتی و پیشینه برگزیدگان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به دلیل نرسیدن مجموع آراءِ نامزدهای برتر به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آراءِ مأخوذه به دور دوم کشیده شد و طبق قانون چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آراء حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد. بدین معنی که از بین نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آراء را در مرحله اول به دست نیاورده‌اند، فقط به تعداد ۲ برابر نمایندگان مورد نیاز از بین کسانی که بیشترین آراء را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از ۲ برابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.

 

 

عمران عباسی کالی - نامزد اول

گرایش سیاسی: مستقل

سن: ۴۸ سال

مدرک تحصیلی: دکترای جامعه‌شناسی

تعداد آرا: ۲۶ هزار و ۷۸۹ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی

درصد آرا: ۱۷.۵ درصد

حضور در مجلس: -----

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۵۷ نفر

عمران عباسی کالی که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب ۲۶ هزار و ۷۸۹ رأی بیشترین تعداد رأی حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مرحله نخست انتخابات را از آن خود کرد، متولد ۱۳۵۴ و دانش‌آموخته مقطع دکتری در رشته جامعه‌شناسی است.

نیروی رسمی آموزش و پرورش است و چند سال نیز به عنوان معلم در مدارس این منطقه تدریس کرد. فروردین ۱۳۹۶ به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قائمشهر منصوب شد و یک سال نیز با حفظ سمت مسئولیت سرپرستی بخشداری مرکزی قائمشهر را بر عهده داشت.

او یکی از هشت نامزد مورد حمایت حزب اعتماد ملی در مازندران است. اما در فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش عنوان شده که به صورت مستقل و فراجناحی در انتخابات شرکت کرده است.

 

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/

 

مصطفی معلمی - نامزد دوم

گرایش سیاسی: اصولگرا

سن: ۵۰ سال

مدرک تحصیلی: دکترای تخصصی تاریخ و تمدن ملل اسلامی

تعداد آرا: ۲۲ هزار و ۶۱۵ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی

درصد آرا: ۱۴.۸ درصد

حضور در مجلس: -----

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۵۷ نفر

مصطفی معلمی متولد ۱۳۵۲ در کلاگر محله جویبار، دانش‌آموخته علوم حوزوی و همچنین مقطع کارشناسی ارشد زبان انگلیسی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد تاریخ و تمدن ملل اسلامی از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی تاریخ و تمدن ملل اسلامی از واحد علوم و تحقیقات تهران است.

در نخستین رقابت انتخاباتی‌اش توانست با ۲۲ هزار و ۶۱۵ رأی رتبه دوم رأی‌های این حوزه انتخابیه را به نام خود ثبت کند و بالاتر از ۲ نماینده منطقه در مجلس یازدهم قرار بگیرد.

وی با رتبه دانشیاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است. معاونت پژوهشی مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشته‌ای علوم سلامت و معارف اسلامی و مدیریت گروه تاریخ علوم پزشکی در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد، عضو شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و عضو بورد تخصصی طب سنتی و تاریخ پزشکی در وزارت بهداشت نیز از دیگر مسئولیت‌های مصطفی معلمی است.

 

/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/

 

کمال علیپور خنکداری - نامزد سوم

گرایش سیاسی: اصولگرا

سن: ۵۰ سال

مدرک تحصیلی: دکترای عمران

تعداد آرا: ۲۱ هزار و ۴۵۹ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی

درصد آرا: ۱۴ درصد

حضور در مجلس: دوره‌های نهم و یازدهم

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۵۷ نفر

کمال علیپور خنکداری چهره اصولگرای عرصه نمایندگی مجلس در مازندران، متولد ۱۳۴۶ و دانش‌آموخته دکترای عمران است. انتخابات مجلس دوازدهم پنجمین تجربه حضورش در رقابت انتخاباتی برای راهیابی به مجلس بود. به همین دلیل می‌توان او را یکی از باتجربه‌ها و باسابقه‌های نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامید.

علیپور خنکداری که در انتخابات ۱۱ اسفند با ۲۱ هزار و ۴۵۹ رأی سومین نامزد جدول نهایی آرا بود، در انتخابات مجلس یازدهم با ۵۷ هزار و ۴۷۶ رأی به عنوان منتخب دوم مردم حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به مجلس راه یافت.

او در مجلس نهم نیز با کسب ۵۷ هزار و ۴۴۹ رأی بیشترین تعداد آرا در این حوزه انتخابیه را کسب کرد و به عنوان منتخب نخست به بهارستان رفت تا نخستین حضورش در خانه ملت رقم بخورد.

علیپور خنکداری در دوره‌های هشتم و دهم نیز نامزد حضور در مجلس شورای اسلامی بود. در انتخابات مجلس هشتم که نخستین تجربه انتخاباتی‌اش بود با ۲۰ هزار و ۴۸۲ رأی در رتبه پنجم جدول آرا قرار گرفت.

در انتخابات مجلس دهم نیز با ۴۶ هزار و ۵۱۲ رأی همراه با سید علی ادیانی به دور دوم انتخابات راه یافت. او در دور دوم ۴۸ هزار و ۸۹۴ رأی کسب کرد، اما رقیبش با ۵۱ هزار و ۲۲ رأی برنده مرحله دوم انتخابات شد و علیپور خنکداری از راهیابی به مجلس دهم باز ماند. حالا علیپور یک بار دیگر باید در مرحله دوم انتخابات حضور یابد. با این تفاوت که در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم یک رقیب داشت و در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم سه رقیب دارد.

علیپور خنکداری در شهرداری تهران مسئولیت‌های متعددی از جمله قائم‌مقام سازمان بازرسی، رئیس کمیته انتصابات سازمان بازرسی، مشاور معاونت امور مناطق و مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل داشت.

 

/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/

 

علی کشوری - نامزد چهارم

گرایش سیاسی: مستقل

سن: ۴۳ سال

مدرک تحصیلی: دکترای مدیریت استراتژیک

تعداد آرا: ۱۸ هزار و ۸ رأی

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی

درصد آرا: ۱۱.۷ درصد

حضور در مجلس: -----

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۵۷ نفر

علی کشوری متولد ۱۳۵۹، چهره‌ای جدید در عرصه نمایندگی مجلس در مازندران به شمار می‌آید که در انتخابات ۱۱ اسفند توانست با ۱۸ هزار و ۸ رأی در رتبه چهارم جدول نامزدها قرار بگیرد و به مرحله دوم انتخابات راه یابد.

او را عمدتا به واسطه این‌که فرزند سرلشکر شهید احمد کشوری خلبان هوانیروز است می‌شناسند. اما در محافل هنری نیز چهره‌ای تقریبا شناخته شده است. علی کشوری مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های تئاتر و سینما از دانشگاه هنر اخذ کرد و دانش‌آموخته مقطع دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه شهید بهشتی است.

نخستین تجربه کارگردانی حرفه‌ای خود را اسفند ۱۳۹۳ با روی صحنه بردن نمایش «کابوس شب نیمه آذر» به نویسندگی ایوب آقاخانی ثبت کرد. نمایشی که با موضوع دفاع مقدس و با اقتباس از زندگی شخصی‌اش و استفاده از برخی روایت‌ها و مستندات به جا مانده از پدرش شهید احمد کشوری تولید شده بود.

او از ۱۴ سالگی نیز با پروژه سریالی «سیمرغ» که درباره شهیدان کشوری و شیرودی ساخته شده بود همکاری کرد. عمده فعالیت‌های او در زمینه فیلمسازی، فیمنامه‌نویسی، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و عکاسی مرتبط با موضوع دفاع مقدس است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.